niedziela, 10 maja 2009

Diminishing Rib Cardigan

Sweterek z serii lekkich, łatwych i przyjemnych . Dzierga się go od góry, szybko, można przymierzać, dopasowywać, w razie konieczności podpruć.

Ciekawy efekt daje przy tym projekcie sposób nabierania i zakańczania oczek, ściągacz dzięki tej metodzie jest elastyczny:

* tubular cast on
* tubular cast off

Wiele moich robótek zakańczałam w ten sposób, jednak nigdy dotąd nie rozpoczynałam dziergania tą metodą, możliwości jest kilka. Najprostsza okazała się dla mnie ta wersja.


Tutaj skrócony kurs rysunkowy tubular cast off na fotce:





Z takich właśnie zdjęć nauczyłam się tego przed laty(z przyzwoitości nie powiem przed ilu laty:))


Wykorzystałam do tego projektu włóczkę ice yarns, Hippy Wool, kolor sea green. Robiłam na drutach 5 mm, choć producent zaleca 6,5-7 mm. Na rozmiar M wyszło 3,5 motka. Wzór pochodzi z Interview Knits Spring 2009.


Teraz kilka zdjęć sweterka:






Córka była tak miła i strzeliła mi ... parę fotek, oto one:






A na koniec trochę zbliżeń, na których widać zastosowaną metodę:







Jestem bardzo zadowolona z efektu i ze sweterka w całości. Już w nim nawet wystąpiłam;)

8 komentarzy:

  1. Szkoda, że zdjęcia się nie powiększają. Ciekawy ten sweterek, muszę mu się przyjrzeć bliżej, może też bym go zrobiła, z Hippy Wool. *^v^*
    Piękny kolor i zgadzam się z grubością drutów do Hippy Wool - kupiłam ją, bo chciałam na druty 6 mm, a kiedy zrobiłam próbkę, to nawet na 4 mm mogłabym z niej dziergać, na szóstkach dzianina robi się zbyt rozlazła.

    OdpowiedzUsuń
  2. Sweterek niby prosty, ale właśnie ciekawy:) Włóczka bardzo wdzięczna w pracy. Zgadzam się, że nawet na
    4 mm, można z niej robić

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczny w swojej prostocie. Kolor również bardzo ładny. Zrób coś,zeby zdjęcia się powiększały ;)
    To wykańczanie robótki też stosuję,bo jest super. Elastyczne,a nie taka sztywna linka jak przy zamykaniu oczek drutami.

    OdpowiedzUsuń
  4. Cieszę się, że sweterek się Wam podoba. Ja to jestem taki komputerowy samouk-niedouk;) Jakiś czas temu zdjęcia można było powiększyć, a teraz znowu nie, nie wiem, co robię źle:( HELP, HLFE!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Sweterek uroczy a kolor sea green wyjatkowej urody mu dodaje... Dzieki za obrazkową instrukcję, warto spróbować takiego wykończenia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Sweterek uroczy i kolor extra.
    Hm...no szkoda ,że tych zdjęć nie widać w powiększeniu( a korzystasz z google album??) bo mi przez google właśnie się otwierają.
    Ciekawy ten ścieg , może warto go wypróbować:)
    Wracam do poprzedniego posta , synuś uroczy ,nic dziwnego ,że mogłam się pomylić:))), kapelutki i czapusie słodziutkie no i dzieciaczki:)))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdjęcia się już otwierają. Przepraszam za ich jakość, bo robiłam je komórką:)

    OdpowiedzUsuń
  8. znowu ładnie i starannie - a tego wykończenia się nauczę :-)

    OdpowiedzUsuń