poniedziałek, 15 kwietnia 2019

Kanapki warzywne z domowym pesto...


Dzisiaj podam przepis na lekkie śniadanie - kanapki warzywne.



Potrzebne będą:

* świeży ogórek pokrojony w grube plastry,
* pomidor,
* sałata, ja wybrałam roszpunkę,
* cebula pokrojona w piórka,
* kilka oliwek przekrojonych na pół,
* szczypiorek bądź kiełki
* pesto

Wykonanie:

pokrojone plastry ogórka smarujemy pesto, dodajemy sałatę, pomidora, cebulę i oliwki, posypujemy szczypiorkiem albo kiełkami. Łatwizna!


Składniki na pesto:

* dwie szklanki liści bazylii,
* 1/2 szklanki orzechów piniowych bądź orzechów nerkowca,
* 1/2 szklanki startego parmezanu,
* 1/3 szklanki oliwy z oliwek,
* 3 ząbki czosnku,
* sok z połowy cytryny albo limonki,
* sól i pieprz do smaku 😉.

Wykonanie:

wszystkie składniki wrzucamy do naczynia i blendujemy na gładką jednolitą masę. Ja użyłam blendera pionowego. Ważne jest, żeby orzechy moczyć w wodzie przez co najmniej sześć godzin, najlepiej zostawić pod przykryciem na całą noc! Jeśli masa będzie za gęsta, można dodać odrobinę więcej oliwy albo pożonglować ilością soku z cytryny. Wszystko z wyczuciem i według osobistych preferencji. To nam musi smakować 😋!

No to smacznego!



Na koniec pesto w wersji obiadowej:





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

don't ask

... mijający właśnie rok był inny, niełatwy, wiele mnie nauczył o sobie samej. Zdarzyło się dużo przykrych rzeczy, ale były też momenty wart...