niedziela, 14 lipca 2019

Hvide

Projekt Anestrick Hvide spodobał mi się od pierwszego wejrzenia. Pamiętałam o nim i wiedziałam, że kiedyś go zrobię. Wiadomo, że różnie bywa KIEDYŚ może okazać się NIGDY. Ale nie tym razem 😉. Dzięki Magdzie, która namówiła mnie na zakup, stałam się posiadaczką nitki Rowan Purelife Revive w kolorze 00464. Włóczka to mix jedwabiu 36%, bawełny 36% i wiskozy 28%, jej struktura i kolor są niejednolite, a takie nitki lubię najbardziej. Świadomość tego, że przędza choć piękna jest znacznie grubsza niż ta sugerowana w opisie swetra, nie przeszkodziła mi widzieć oczami wyobraźni mojej wersji Hvide.

Zachowałam konstrukcję swetra, zmieniły się natomiast jego proporcje i oczywiście liczba oczek. Dziergając rozmiar XS, dekolt sięgałby pępka 😂, a tego nie chciałam. W związku z tym na bieżąco kontrolowałam wielkość dzianiny. Akurat przy tym projekcie nie było to zbyt kłopotliwe. Ostatnio robię dość luźno, dlatego korpus robiłam na drutach 4 mm, plisy na 3,5 mm. Moja próbka 10 cm przerabiana dżersejem to 18 oczek na 24 rzędy.





Samo dzierganie było bardzo przyjemne, a robótki szybko przybywało:







Gotowy sweter musiał swoje odleżeć i "odwisieć", by wreszcie nabrać mocy prawnej do noszenia:









... i stało się!

Są takie swetry, które przed ich włożeniem stają się naszymi ulubionymi. Kiedy wrzucimy je na grzbiet w ogóle nie mamy ochoty ich zdejmować 😉, moja interpretacja Hvide na pewno do nich należy!
















Jestem bardzo zadowolona z efektu mojej pracy. Sweter jest wygodny, włóczka świetna, godna polecenia. Nie robiłam notatek w czasie dziergania, ale gdybyście chciały/chcieli zrobić podobny, służę radą 😊. Ciekawa jestem Waszej opinii na temat mojej wersji Hvide?! Piszcie proszę, każdy komentarz jest dla mnie ważny i bardzo mnie cieszy!






12 komentarzy:

  1. Prześliczny sweterek, zresztą wszystkie Twoje prace są bardzo ciekawe. Często zaglądam i podziwiam, też dziergam i dlatego chętnie zaglądam na strony dziewiarek. A tak w ogóle jesteś drobniutką dziewuszką -XS, pozazdrościć, schudłaś chyba bardzo. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Aż taka drobna nie jestem 😉, ale faktycznie udało mi się zgubić to, co przez ostatnie kilka lat sobie nagromadziłam!

      Usuń
  2. Piękna kobieta w pięknym sweterku. Cóż tu więcej pisać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie dziękuję, to bardzo miłe 😘. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  3. Idealnie w nim wygladasz. Kolor i faktura niesamowita. A do tego ta prostota....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie od dziś wiemy, że w prostocie tkwi siła. Nitka jest śliczna i do tego ten konkretny kolor bardzo mnie zachwycił! I tak się złożyło, że całkiem, całkiem do siebie pasujemy ☺️.

      Usuń
  4. Super, piękny kolor, wzór, bardzo podoba mi się dekolt, no...wszystko mi się podoba. Chętnie zrobiłabym taki. Gratuluję figurki! Widać, że zeszczuplałaś:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sweter noszę namiętnie 😉. Proszę nie zwlekać i dziergać!

      Usuń
  5. Nie kojarzę oryginalnego projektu, za to twój bardzo mi sie podoba. Niby prosty, ale szczegóły projektu nadają mu wyjątkowy wygląd. A już sama włóczka, jej struktura i kolor to jest strzał w dziesiątkę. Idealnie do siebie pasujecie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Włóczka była strzałem w dziesiątkę, tak myślę ☺️. U mnie najbardziej sprawdzają się proste modele, dlatego bardzo mnie cieszy, że do siebie pasujemy 🥰.

      Usuń
  6. Świetny sweterek i fajny kolor włóczki. Nabrałam i ja ochoty na taki z dużym dekoltem :)).

    OdpowiedzUsuń

don't ask

... mijający właśnie rok był inny, niełatwy, wiele mnie nauczył o sobie samej. Zdarzyło się dużo przykrych rzeczy, ale były też momenty wart...